Ga naar hoofdinhoud

Amada neemt Miyachi Europe over

Op 21 maart 2013 hebben de aandeelhouders van Miyachi Corporation ingestemd met een vriendschappelijk overnamebod van Amada Co., Ltd. Miyachi is een specialist op het gebied van laserlastechnologie. De raad van bestuur, die het bod op 12 februari 2013 al geaccepteerd heeft, heeft bevestigd dat Amada en Miyachi een sterke globale alliantie zullen gaan vormen. Miyachi Europa zal zijn identiteit, bedrijfsmodel en locaties momenteel behouden en zal naar verwachting na verloop van tijd geïntegreerd worden binnen de Amada-groep.

Tatsuo Inoue, CEO van Miyachi Europe: “Het bouwen van een stevig samenwerkingsverband met Amada zal Miyachi helpen om bestaande technologie uit te breiden naar nieuwe gebieden, samen te werken aan bedrijfssystemen en zich aan te passen aan schommelingen in het economische klimaat. We zullen onze gerenommeerde Europese identiteiten behouden en onze plannen voor groei met innovaties, zoals newhorizon, voortzetten in een uitdagend Europees economisch klimaat.”

 

Miyachi-newhorizon-weld-pincer

Een innovatie van Miyachi: de Peco ‘newhorizon’ weerstandslasser (foto: Miyachi)

 

Combineren van lasertechnologieën
Het overnamebod is bedoeld om te profiteren van de synergie tussen Amada en Miyachi, gericht op het versterken van wederzijdse technologie en marktaandeel. De effecten van synergie omvatten de ontwikkeling van nieuwe technologie en producten door lasertechnologieën te combineren; de toepassing van de lastechnologie van Miyachi op de metaalverwerkings-toepassingen van Amada; verbreding van de markt en de verkoop door uitgebreide systemen te bieden die technologieën combineren; het verhogen van de omzet om het driejarenplan op het gebied van verkoop van Amada te volbrengen, dat zich richt op een geconsolideerde omzet van 300 miljard Japanse yen; het ontwikkelen van wereldwijde zaken door de verkoop en servicenetwerken en de merkenbekendheid van beide bedrijven te gebruiken; en het verhogen van de operationele efficiëntie door het verminderen van de kosten door middel van consolidering van faciliteiten en functies overal ter wereld.


Identiteit behouden

“Miyachi Europe zal toegevoegde waarde blijven leveren aan onze klanten. We zullen onze bedrijfsidentiteit behouden bij de samenwerking met onze bedrijfspartners, waarbij we de producten en diensten bieden waar we de afgelopen decennia bekend om zijn geworden met onze merken Miyachie, Peco, Eapro en Unitek,” vatte Joerg Kundrat, COO van Miyachi Europe, zijn plannen samen. De Nederlandse vestiging van Miyachi Europe is gevestigd in Helmond en Amada is gevestigd in Haan (D) vlakbij Düsseldorf.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven