Textieldienstverlener Mewa heeft een full-service (huur)systeem ontwikkeld. Het is een haal-, was- en brengservice voor alle bedrijfstextiel, waaronder werkkleding, poetsdoeken, schoonloopmatten, olie-opvangmatten en vloerreinigers, evenals wastafels voor onderdelenreiniging.
Full-service betekent dat bij het bedrijf wordt afgeleverd in de gepaste maten, in de juiste aantallen. Na gebruik wordt het weer opgehaald, vakkundig gewassen, gecontroleerd op kwaliteit en zo nodig hersteld of vervangen. Daarna wordt het weer bij het bedrijf teruggebracht, klaar voor het volgende gebruik. Zo kan het metaalbedrijf zich bezighouden met zijn corebusiness.
Uit handen
Het centrale idee is huren in plaats van kopen, zodat het maakbedrijf steeds de benodigde hoeveelheden, juiste maten en kwalitatief goede, zo nodig gerepareerde of vervangen producten heeft. Mewa neemt inkoop, opslag en onderhoud uit handen en zorgt voor deskundig en duurzaam wassen, conform geldende hygiënenormen. Dit bespaart de afnemers tijd, ruimte en geld, stelt Mewa. Er kunnen ook artikelen besteld worden uit de Mewa-merkencatalogus voor arbeidsveiligheid.
Mewa voorziet ondernemingen over heel Europa vanuit 44 vestigingen van beroeps- en veiligheidskleding, poetsdoeken, olieopvang- en schoonloopmatten, evenals wastafels voor onderdelenreiniging in full-service. Ongeveer 5.200 medewerkers bedienen meer dan 184.000 klanten uit industrie, handel, ambachten en gastronomie. In 2017 realiseerde de Mewa Groep een omzet van 672 miljoen euro.