Ga naar hoofdinhoud

Haas verspaant compressoren in China

Een nieuwe Chinese bouwer van door een dieselmotor aangedreven luchtcompressoren voor de truckmarkt groeit snel dankzij zijn CNC-gestuurde Haas-bewerkingsmachines. In een artikel vertelt Haas meer over de toepassing in China.

Yang is de goedgemutste Chairman van de Shanghai Chief Automobile Parts Company. Ondanks zijn beperkte budget was Yang vastbesloten om te investeren in bewerkingsmachines met een bewezen trackrecord op het vlak van productiviteit en kwaliteit. Zijn zoektocht leidde hem naar Haas. “De bewerkingsmachines van Haas boden een zeer goede prijs-prestatieverhouding”.

 

Haas bij Chief in China

Chief zet o.a. een  VF-3YT van Haas in. In ons land brengt Landré deze machines op de markt (foto’s: Haas)

 

2 micrometer 

De keuze van Yang viel voor zware verspaning op een Haas VF-3YT verticaal bewerkingscentrum met SK-50 hoofdspil. De VF-3YT biedt verplaatsingen van 1016 mm x 660 mm x 635 mm, waardoor Yang drie cartergietstukken op hetzelfde bed kan monteren. De verspaning neemt ongeveer 30 minuten in beslag. “Onze meest uitdagende onderdelen zijn zonder twijfel de carters, omdat de toleranties voor de oppervlaknauwkeurigheid erg nauw zijn, doorgaans 2 micrometer tot 3 micrometer”, zegt hij. “Maar de VF-3YT kan de nauwkeurigheid en de hoge werkdruk zeer goed aan”.

 

Haas bij Chief in China

Werkstukken bij Chief in China. 

 

Smeergaten

Twee maanden geleden kocht Yang een Haas VF-3 verticaal bewerkingscentrum. Deze keer koos hij voor een machineconfiguratie met een CNC-gestuurde Haas-rotatietafel met een opspanvlak van 310 mm. het bedrijf heeft ook geïnvesteerd in een Haas Mini Mill, die geconfigureerd is om smeergaten te maken in carters. Het bedrijf heeft nu veertien Haas-machines.

 

Lees hieronder de toepassingsreportage van Haas integraal:

 

doc bestand  Chief China Haas reportage

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven