Würth Nederland is gestart met de bouw van een Flagship store, een Orsy mobil inbouwcentrum en additionele kantoorruimte. Het is een uitbreiding van het hoofdkantoor op bedrijvenpark De Brand in Den Bosch. Het bedrijf investeert de komende jaren verder in zijn omnichannel-strategie.
De nieuwbouw wordt 842 m2 groot. Het maakt onderdeel uit van de aanpak naar een verdere groei van de onderneming in bevestigings- en montagematerialen.
Würth Nederland geeft aan voor haar groeistrategie in te zetten op de diversificatie en ontwikkeling van de diverse klantcontactpunten. Dit door te blijven uitbreiden met vertegenwoordigers en specialisten (380), verdeeld in divisies, die de klanten in voorraadmanagement ontzorgen en technisch adviseren.
E-business boost geven
Ook voorziet het bedrijf in een verdubbeling van het aantal Würth Shops ten opzichte van 2018. Daarnaast wil het bedrijf de snel groeiende e-business een boost geven. “Binnen de Würth Group loopt Würth Nederland voorop. Zij ontving de ‘Digital Transformation’ Award voor haar pioniersrol op het gebied van digitale vernieuwing.”
In de Flagship Store die in het derde kwartaal van 2020 zal openen, worden 20.000 producten direct geleverd uit het centrale magazijn. Dat is een groter assortiment dan in de andere 30 shops. Door ‘click & collect’ kan de klant eenvoudig en binnen het uur beschikken over het gewenste product en kan hij het ophalen in de Flagship Store.
De Flagship Store en het Orsy mobil (orde, systeem en mobiliteit) inbouwcentrum zullen door middel van een glaswand verbonden zijn met elkaar. Bezoekers kunnen zien hoe de bedrijfswageninrichting wordt ingebouwd. Een Orsy voorraadsysteem-showroom zal tevens worden ingericht om het uitgebreide keuze-assortiment te laten zien.
Schop in de grond
Op 14 januari is de eerste stap van de nieuwbouw genomen en is symbolisch de schop in de grond gezet. Voor de realisatie is er een samenwerking aangegaan met architectenbureau De Twee Snoeken, installatieadviesbureau Sweegers & De Bruijn, Bouwbedrijf Peter Peters en technisch dienstverlener Kuijpers.
De nieuwbouw kenmerkt zich door duurzaamheid en zal gebouwd worden volgens de nieuwste bouwnormen. Denk hierbij aan gasloze energie-opwekking, terugdringen CO2-uitstoot, zeer goede isolatie, led-verlichting, zonwerend glas en warmtepompen.
De Flagship Store zal naar verwachting in september 2020 klaar zijn en officieel worden geopend.
De 30 Würth Shops hebben alles op het gebied van gereedschappen, montagematerialen, lijmen en kitten als smeermiddelen en werkkleding. Het zelfbedieningsconcept biedt de klant de mogelijkheid, de producten die hij snel nodig heeft direct en efficiënt uit voorraad te kopen. Iedere Würth Shop beschikt over een assortiment van 5.000 producten. De Würth Shop is naast een verkooppunt van Würth-producten ook een servicepunt voor de klant.
Würth-Groep
De Würth-Groep is, zo meldt het bedrijf, wereldmarktleider op het gebied van handel in montage- en bevestigingsmaterialen. De groep bestaat momenteel uit ruim 400 ondernemingen in meer dan 80 landen en biedt werk aan ruim 77.000 medewerkers. Hiervan zijn er ongeveer 33.000 werkzaam als verkoper in de buitendienst. In 2018 was de omzet van de Würth-Groep 13,6 miljard euro.
Het leveringsprogramma omvat meer dan 125.000 producten: van schroeven, schroeventoebehoren, pluggen en gereedschappen tot aan chemisch-technische producten. Naast dit basisassortiment behoren ook persoonlijke beschermingsmiddelen, producten voor de bouw en DHZ-markten, elektro-installatiematerialen, elektronische bouwdelen (bijvoorbeeld printplaten), fotovoltaïsche zonnepanelen alsook financiële dienstverlening tot het leveringsprogramma van de Würth-Groep.
Würth Nederland
Dochter Würth Nederland is de eerste Würth vestiging buiten Duitsland. Het bedrijf is sinds 1962 gevestigd in Den Bosch. Würth Nederland heeft ruim 580 medewerkers, waarvan 380 werkzaam zijn in de buitendienst, en heeft 38.000 klanten in hout, bouw, metaal, installatie, auto, cargo en maritiem.